Pm-viesteissä urheilun iloa

23.8.2020

P9 4x400m kultaa. Rasmus, Lauri-Ilari, Oiva, Lukas
P11 4x50m hopeaa. Antti, Matias, Valtteri, Samu

Pm-viestit järjestettiin sunnuntaina 23.8. Lempäälässä Hakkarin kentällä. Lämpimässä ja aurinkoisessa säässä nähtiin peräti 12 Viialan Valtin viestijuoksua. Joukkueet viettivät upean päivän viestijuoksusta nauttien ja seurakavereita kannustaen. Valtti keräsikin kisasta kaikkien aikojen parhaat viestipisteensä, 183 pistettä, ja sai myös kaksi mitalia.

Kutkuttavan jännitysnäytelmän tarjosi P9-joukkue 4 x 400 metrin viestissä. Ankkurina juossut Rasmus Haanpää toi joukkueelle kultaa ohittaessaan loppusuoran viime metreillä Hämeenlinnan Tarmon edustajan. Rasmuksen lisäksi kultajoukkueessa juoksivat Lukas Rantala, Oiva Lepo ja Lauri-Ilari Laukkanen. Poikien viestijuoksun aika, 5.38,07, on myös Valtin uusi seuranennätys.

P11-joukkue saavutti toisen sijan 4 x 50 metrin viestissä ajalla 31,33. Kilpailu oli tiukka, mutta pojat taistelivat sitkeästi itselleen hopeiset mitalit. Joukkueessa juoksivat Valtteri Haanpää, Matias Viitanen, Samu Pentinniemi ja Antti Oksa. Samainen joukkue kisasi myös 4 x 600 metrin viestissä viidenneksi ajalla 9.31,28.

T/P9-sukkulaviesti sai yleisön kannustamaan innokkaasti nurmikentällä viilettäneitä kisaajia. Valtin joukkue voitti eränsä ajalla 1.25,9, joka toi joukkueelle kokonaiskilpailussa viidennen sijan.  Joukkueessa juoksivat Fanni Alila, Oiva Lepo, Minea Kaukojärvi, Rasmus Haanpää, Sofia Viitanen, Ruut Lisko, Salka Koivula ja Lukas Rantala.

T9-sarjassa juostiin myös 4 x 400 metrin viesti. Valtilta tähän osallistuivat Salka Koivula, Ruut Lisko, Veera Haanpää ja Fanni Alila. Tytöt juoksivat viidenneksi ajalla 6.16,65.

T11-sarjan 4 x 50 metrin viestissä juoksivat Sohvi Rantanen, Aino Oksa, Hilma Niemi ja Sara Majamäki. Joukkue sijoittui tiukassa kisassa yhdenneksitoista ajalla 33,56. T11-sarjassa saatiin Valtilta edustus myös 600 metrin viestijuoksuun muutoin samalla kokoonpanolla, mutta Saran paikalla kisasi Emmi Lönnqvist. Joukkue sijoittui pitkässä viestissä yhdeksänneksi ajalla 9.47,66.

T13-sarjan 4 x 100 metrin viestissä Valtin joukkue juoksi ajan 58,08 ja sijoittui kahdeksanneksi. Joukkueessa kisasivat Roosa Haanpää, Vilja Hujanen, Julia Viitanen ja Elli Sivonen. 4 x 600 metrin viestissä Roosan tilalla juoksi Isla Molin. Joukkue juoksi viestin aikaan 8.47,52, joka toi niin ikään kahdeksannen sijan.

T15-joukkueen Sanni Niskanen, Anna Oksa, Jenna Pentinniemi ja Maija Oksa ahkeroivat kolmessa viestijuoksussa ja löivät uusiksi kaksi seuranennätystä. 4 x 80 metrin aitaviestin tytöt juoksivat Valtin ennätysaikaan 56,96, joka toi kisassa kuudennen sijan. 4 x 800 metrin viestissä seuran uusi ennätyslukema on 11.17,89, jolla pm-viesteissä irtosi neljäs sija. Lisäksi T15-joukkue osallistui 4 x 100 metrin viestiin, jossa sijoittui viidenneksi ajalla 55,00.

Minna Oksa