Yleistä Viialan Valtin toiminnasta

- Viialan Valtin toimintaperiaatteet on koottu toimintakansioon, joka on nähtävillä Valtin www-sivuilla: viialanvaltti.sporttisaitti.com.

- Viialan Valtin toiminnan painopiste on lasten ja nuorten liikuttaminen. Koulutamme jatkuvasti uusia osaajia SUL:n koulutusjärjestelmän mukaisesti.

- Valtin yleisurheilukoulujärjestelmän periaate on: harrasteryhmissä lapset saavat monipuolista opastusta liikuntaan ilman kilpailullisia tavoitteita, kuitenkaan unohtamatta yleisurheilulajien opetusta. Tavoitteiden kasvaessa on mahdollisuus siirtyä kilparyhmään, jossa opetus on tavoitteellisempaa ja ottaa myös kilpailulliset tavoitteet huomioon.

- Viialan Valtin ensisijainen tavoite on monipuolisen harrastamisen korostaminen ja lasten ja nuorten harjoituttaminen siten, että he saavat liikunnan kipinän, joka säilyy koko loppu iän, sekä mahdollistaa nuoren halutessa nousun huippu-urheilutasolle.

- Valtin tekemä kilpailuun valmistautumisohje löytyy omilta www-sivuilta kohdasta seura-aineistot

- Kilpailuihin ilmoittautumiset hoidetaan itse. Ohjaajat neuvovat tarvittaessa. Ilmoittautumiset tapahtuvat www.kilpailukalenteri.fi -sivujen kautta. SUL:n lisenssi pitää olla voimassa.

- Piirinmestaruuskilpailujen ilmoittautumismaksut seura maksaa keskitetysti. Jälki-ilmoittautumisia ei makseta.

- Viialan Valtin ensisijaiset tiedotuskanavat ovat seuran omat nettisivut www.viialanvaltti.sporttisaitti.com , www.facebook.com/yleisurheiluviialanvaltti sekä whatsapp-ryhmät.

HUOM! Kaikki seuran maksamat tuet edellyttää, että urheilija tai hänen huoltajansa on osallistunut seuran toimintaa tukevaan työhön kauden aikana.

Viialan Valtin pelisäännöt:

- Tulen harjoituksiin ajoissa tarvittavat varusteet mukanani.

- Harjoituksissa ja kilpailuissa olen reilu kaveri kaikille ja muistan kannustaa joukkuekavereita.

- Urheilukentällä kuuntelen valmentajaa ja noudatan hänen antamiaan ohjeita. Odotan omaa suoritusvuoroani kärsivällisesti.

- En kiroile, en puhu rumasti toisille. En hauku toisia enkä pilkkaa tai irvaile heidän suorituksiaan. En vahingoita toista millään lailla.

- Karkin ja purkan syöminen ei kuulu harjoituksiin.

- Ilmoitan ajoissa valmentajalleni, mikäli joudun jäämään pois kilpailusta, johon olen etukäteen ilmoittautunut.

- Jos harjoituksissa sattuu jokin vahinko, kerron siitä heti valmentajalle.

- Muistan ottaa joka harjoituskerralle iloisen urheilumielen mukaan.

- Myös vanhemmat näyttävät omalla käyttäytymisellään esimerkkiä lapsille. Emme kiroile, käytä päihteitä tai käyttäydy sopimattomasti kentällä.