Valtille Vuoden Nuorisotoimintaseura 2019 -palkinto

19.12.2019

Hämeen seudun yleisurheilu HämSY ry palkitsi kunniakirjalla ja palkintopystillä Viialan Valtin ansiokkaasta pisteidenkeruusta. Piireittäin järjestettävässä nuorisotoimintakilpailussa seurat kilpailevat sijoitus- ja osallistujamääristä 9–15-vuotiaiden sisulisäkisoissa. Pisteitä kertyy maastojuoksuista, kävelyistä, otteluista, huipentumista ja viesteistä.

Tampereen Pyrintö, Lempäälän Kisa Yleisurheilu ja Hämeenlinnan Tarmo täyttivät odotetusti pistekilpailun kärkisijat suurina seuroina. Viialan Valtti sijoittui 25 kilpailevan seuran joukossa kahdeksanneksi. Parannusta viime vuoteen oli kaksi sijaa. Seuran kokoon nähden osallistujia kisoihin on ollut kiitettävästi, ja tuloslaatukin korjaa määrää. Pienillä seuroilla, kuten Valtilla tai Vauhdilla, talviharjoittelumahdollisuudet ovat hyvin rajalliset suuriin seuroihin verrattuna. Harrastajat toivovat Viialaan rakennettavaan uuteen urheiluhalliin myös yleisurheilua palvelevia toimintoja, kuten juoksusuoraa.