Valtin tytöt SM-viesteissä

15.9.2020

Yleisurheilun SM-viestit juostiin 12.-13.9.Karhulan urheilukentällä Kotkassa. Viialan Valtin Jenna Pentinniemi, Sanni Niskanen, Anna Oksa ja Maija Oksa osallistuivat kisoihin 15-vuotiaiden sarjassa. Tämä joukkue osallistui ensimmäistä kertaa SM-viesteihin, joten jännitettävää riitti. Tytöt ovat kuitenkin vuosien varrella juosseet yhdessä jo monta viestikisaa, joten tutussa joukkueessa oli hyvä juosta SM-tason viestejä ensikertalaisena.

Valtin tytöt osallistuivat kahteen viestiin: 4x80 metrin aitaviestiin sekä 4x100 metrin viestiin. Aitaviestissä lisäjännitystä kisaan tuotti navakka tuuli, joka puhalsi hetkittäin jopa kymmenen metriä sekunnissa. Tytöt aitoivat kisassa tuloksen 58,73, ja jäivät tällä ajalla piirinmestaruuskisoissa juoksemastaan seuraennätyksestä pari sekuntia. Vaikka aika ei joukkuelaisia tyydyttänytkään, saivat tytöt kisasta arvokasta kokemusta.

Aitaviestin jälkeen liika jännitys oli karissut kisaajien harteilta ja seuraavaan viestiin oli helpompi lähteä. 4X100 metrin viestissä juostiin peräti kahdeksan alkuerää, sillä kisaan osallistui 58 joukkuetta. Valtin joukkue juoksi kisassa ajan 54,57, joka on tämän joukkueen uusi ennätys. Hyvä juoksu loi intoa tulevaan, ja joukkue suuntasikin kisan jälkeen katseet jo seuraavan vuoden SM-viesteihin.